Welk publiek gaat Wii Fit 2.0 straks kopen?
We zijn nog altijd niet fit genoeg…
Bij de aankondiging van de Nintendo Switch schoot het eigenlijk direct door mijn hoofd: in hoeverre verschilt dit concept nu precies van dat van Wii Fit? Natuurlijk, de Nintendo Switch steek je zo in je broekzak (nou ja, de Nintendo Switch Lite in elk geval). Het rammelen met ijsklontjes, en min of meer alles waarmee 1… 2… Switch! ons liet kennismaken, deed echter wel erg denken aan de Wii-dagen van weleer. Nu komt Nintendo met een zogenaamde ‘nieuwe ervaring’. Een naam heeft het nog niet, maar de minuutlange trailer (bekijk ‘m hieronder) verklapt alvast dat we weer mogen rammelen met onze Joy-Con.
Neem nu de momenten op 0:31, 0:10 en 0:51. Onmiskenbaar: we mogen allemaal weer gezellig sportminigames in de woonkamer gaan spelen, waar ter wereld je ook woont. Ik heb nooit echt kunnen verifiëren hoe dit destijds met de Wii werkte. Werkte dit echt op feestjes en wist dit echt een revolutie onder huismoeders te veroorzaken, dat vraag ik me nu af. De Nintendo Switch leek zich allereerst te richten op de leeftijdsklasse 20 tot en met 35, zo ongeveer, maar neemt met de Toy-Con graag de basisscholieren mee en nu met deze ‘nieuwe ervaring’ ook de huismoeders en gezinnen.
Ach… Wij zijn allemaal duidelijk niet de doelgroep van de heupbanden en sportschijven waar je je Joy-Con straks in kunt gaan klikken. Of de huismoeders straks allemaal hiervoor weer een ‘Nintendo’ in huis halen? De tijd zal het ons leren. Ondertussen hoop ik van harte dat dit niet het resultaat is van Iwata’s Quality of Life-experiment. De man zou zich omdraaien in zijn graf.
Overigens, zou iemand een gifje kunnen maken van de mevrouw op 1:08?