|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
unclero

|
Geplaatst: Di 09 Feb 2010, 01:13 Onderwerp: |
|
|
| Niobe schreef: | | Ik had gehoord van een onderzoek naar het Atikinsdieet. In dat onderzoek kwam naar buiten dat je door eiwitten die je veel binnenkrijgt snel volraakt, waardoor je dus minder eet en daardoor afvalt. |
Nee hoor.. Eerder dat je geen hongergevoel hebt omdat je heel weinig suikers binnenkrijgt (ik moest mezelf echt dwingen om te eten). En verder het besef dat eten ook maar een verslaving is zoals roken en je eigenlijk pas "honger" krijgt na een heeeele lange tijd, en al die keren ertussen gewoon "trek" heet, en je simpelweg kunt negeren.
| Quote: | | Het zou me niets verbazen als onze generatie over een paar jaar allemaal enge ziektes heeft vanwege de fabrieksrommel wat we voorgeschoteld krijgen. Ik ben ook heel erg voor je eigen eten verbouwen, en alles zo onbewerkt mogelijk kopen. Dus geen gehakt, worst en allerlei voedsel met toevoegingen. |
Gelukkig hebben we zoiets als de Europese Unie die keurig bepaalt wat "kaas" mag heten en wat niet. Zodat we niet, zoals in Amerika, op maissiroop en soyasyntheses lopen. _________________
* Kaj has quit IRC (Quit: unclero|kamer overload)
<unclero|kamer> rofl XD
|
|
| Naar boven |
|
 |
NeeNee
|
Geplaatst: Di 09 Feb 2010, 04:23 Onderwerp: |
|
|
| Esmée schreef: | Ik denk dat ik maar mn eigen eten ga verbouwen als ik dit allemaal zo lees :'3
|
Eerst maar eens checken of er geen zware metalen in de grond zitten. >_<
| Esmée schreef: | Hahahaha zo een ken ik ook.
Zak pinda's: Allergie informatie: kan sporen van noten bevatten.
No shit sherlock. |
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Silver Fills My Eyes
|
Geplaatst: Di 09 Feb 2010, 08:41 Onderwerp: |
|
|
---
Laatst aangepast door Silver Fills My Eyes op Di 16 Feb 2010, 10:56, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
NeeNee
|
Geplaatst: Di 09 Feb 2010, 14:49 Onderwerp: |
|
|
^ Ik wil niet moeilijk doen, maar koolhydraten en suikers zijn echt wel synoniemen. Wetenschappelijk gezien dan toch.
Jij beschouwt blijkbaar alleen dat wat zoet is als suiker en zetmeel als... iets anders, maar weet dat het gewoon een polysaccharide is, dat wil zeggen een hoop suikermoleculen aan elkaar. In je darmen wordt het opgesplitst tot glucose, druivensuiker. Dat kun je trouwens heel gemakkelijk testen door gewoon lange tijd op een stukje brood te blijven sabbelen: eenmaal de enzymen in je speeksel het zetmeel uit elkaar hebben doen vallen tot di- of monosacchariden, zul je een zoete smaak kunnen proeven. Suiker dus. |
|
| Naar boven |
|
 |
unclero

|
Geplaatst: Di 09 Feb 2010, 15:10 Onderwerp: |
|
|
| NeeNee schreef: | | Dat kun je trouwens heel gemakkelijk testen door gewoon lange tijd op een stukje brood te blijven sabbelen: eenmaal de enzymen in je speeksel het zetmeel uit elkaar hebben doen vallen tot di- of monosacchariden, zul je een zoete smaak kunnen proeven. Suiker dus. |
De amylases dus. Wat je ook krijgt met rijst, aardappelen enzovoorts. En op welke kennis ze bier en sake brouwen.  _________________
* Kaj has quit IRC (Quit: unclero|kamer overload)
<unclero|kamer> rofl XD
|
|
| Naar boven |
|
 |
Niobe

|
Geplaatst: Di 09 Feb 2010, 15:37 Onderwerp: |
|
|
C6H12O6 = glucose. Ik zal het nooit vergeten.
Voor meer info over koolhydraten kun je hier kijken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Koolhydraten _________________ Het boek is altijd beter.
Bezoek mijn blog over katten! Klik op mijn website. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
|