Aniway.nl Forum Indexaniway.nl
 FAQFAQ  aniway.nlAniWay
 RulesRegels  GebruikerslijstGebruikerslijst
 ZoekenZoeken  GebruikersgroepenGebruikersgroepen
 ProfielProfiel  InloggenInloggen
 RegistreerRegistreer

Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
13:44  Zelfmoord   Origami
13:38  [DS] Gyakuten Saiban / Ace ...   Ash Ket...
13:32  AniWay Agenda 2010/2011   Windbell
13:30  Abunai 2010 Aftertalk   Tamara
13:28  Nieuwe Merchandise aanwinst...   Sumipai

Romaniya Doujin
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Aniway.nl Forum Index -> Dutch Doujinshi Circles
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Waar wil je meer van zien?
Fan-comics zoals Zelda, Mario, Kingdom Hearts, Final Fantasy etc
22%
 22%  [ 5 ]
Meer van je originele werk en originele characters!!
77%
 77%  [ 17 ]
Totaal aantal stemmen : 22

Auteur Bericht
Romaniya

BerichtGeplaatst: Vr 05 Feb 2010, 00:08    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry, dubbel post!

Laatst aangepast door Romaniya op Zo 07 Feb 2010, 15:30, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Romaniya

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb 2010, 15:27    Onderwerp: Reageer met quote

Surprised *blaast het stof van deze topic af*
Shocked Wow, wat heb ik dit lang niet meer ge-update.
Laat ik nu maar even updaten.
Ik ben wel een beetje vooruit gegaan vergeleken met mijn oudere tekeningen. (nu vind ik vol. 01 tot 05 echt vreselijk!!)

De coverart van vol. 06 is een beetje veranderd en hieronder zie je de coverart van vol. 07, met Link uit the Legend of Zelda.

Original: http://romaniya.deviantart.com/art/DOOMSDAY-7-coverart-Link-152191238
Lineart: http://romaniya.deviantart.com/art/The-hero-of-light-151969948

Enne... hieronder effe die oude Mirror Luigi coverart, maar dan in de uiteindelijke versie:

Hier te vinden: http://romaniya.deviantart.com/art/Mirror-Luigi-final-coverart-143240361

De strips zelf zien er veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter uit dan die oudere volumes!! Oh ja en ze hebben ook perspectief/achtergronden en heel veel verschillende aanzichtpunten. Voor het eerst heb ik met geduld aan de 267 pagina's strip gewerkt voor de verandering van vol. 06.
Vol. 07 ziet er tot nu toe het beste uit en daar begint het "echte" avontuur en verhaal ook.

Laatst aangepast door Romaniya op Ma 08 Feb 2010, 22:59, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
nwoppertje

BerichtGeplaatst: Ma 08 Feb 2010, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Met perspectief en achtergronden? Ik sta perplex C':

click :'3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
Misaki Kumiko

BerichtGeplaatst: Ma 08 Feb 2010, 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb voor originele art gekozen :3 alhoewel ik toch voor beide zou kiezen als die optie er was XD ..ben eigenlijk wel benieuwd naar je eigen creaties : )
Naar boven
Ysa

BerichtGeplaatst: Ma 08 Feb 2010, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

heeey die Link die ik heb ingekleurd Wink
echt hot dat je zoveel pagina's heb geproduceerd in je eentje, wow!

BerichtGeplaatst: Ma 08 Feb 2010, 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ysa schreef:
heeey die Link die ik heb ingekleurd Wink
echt hot dat je zoveel pagina's heb geproduceerd in je eentje, wow!

Ja, en dankzij jou ga ik de deadline maybe nog halen! Hoera! ^^ 'k heb een leuk tekstje voor je geschreven in de doujin zelf. Thanks for your help. Ik was bezig nog een Link te tekenen, maar helaas was ie te mislukt, dus heb ik hem richting mislukkelingenmap gevuurd.... -_-

Misaki Kumiko schreef:
ik heb voor originele art gekozen :3 alhoewel ik toch voor beide zou kiezen als die optie er was XD ..ben eigenlijk wel benieuwd naar je eigen creaties : )

Ik heb wat originele characters in mijn doujinshi: DOOMSDAY, maar daar zit vooral veel fanart in.

Ik ben wel van plan om een originele char doujinshi te releasen, maar ik ben eigenlijk wel bang. Want ik had dat wel eens gedaan en had het toen niet geregistreerd en mensen stalen het hele verhaal inclusief de personages hun design! Shocked Dus ja, ik ben een beetje terughoudend met mijn beste werk sindsdien... Crying or Very sad

Ik wou namelijk heel graag mijn verhaal: Lyrykle als strip uitgeven, maar ik weet niet of ik dat wel durf. Het is een van mijn beste verhalen, na Legua en Yerdian dan...

Maar nu er meer mensen in NL stemmen voor Original art van mij, overweeg ik het misschien... maar dat weet ik nog niet zeker. Ik ken veel dieven die op de loer staan persoonlijk, en er zit er ook een in mijn familie op de loer! Crying or Very sad
Ysa

BerichtGeplaatst: Di 09 Feb 2010, 01:50    Onderwerp: Reageer met quote

wow naar dat je verhaal is gejat zeg! Hoe is dat dan eigenlijk gedaan en door wie??? Soms ben ik ook bang over mijn verhaal, maar ik heb alles al geregistreerd dus dat is wel een fijn idee. Zo win ik de rechtzaak wel (lol) maar ik denk niet dat het zover hoeft te komen... over het algemeen denk ik niet dat mensen zo snel een verhaal helemaal gaan jatten omdat er gelukkig nog veel mensen zijn die hun eigen verhalen willen verzinnen en dan niet zo snel een heel verhaal gaan overnemen... maar dat is bij jou dus wel gebeurd? (makes me scared....)

BerichtGeplaatst: Di 09 Feb 2010, 11:29    Onderwerp: Reageer met quote

Wow dat je verhaal en personages gejat zijn door iemand is wel heel bizar (en klote om het zacht uit te drukken) Ik zelf heb ook wel een paar keer gehad dat ik het gevoel kreeg dat iemand mijn karakter's design had gejat toen. Ik was echt woest en heb als protest gewoon al mijn originele art van Deviantart gehaald. Deviantart doet echt niets wanneer iets gejat is (simpel omdat er geen bewijs is)

Nu heb ik mijn originele tekeningen er weer op staan omdat ik ook heel veel fans heb.

Wat ik nooit zou doen is vele verhaal details vertellen, =/ Dat kunnen mensen helemaal gaan jatten.

Ysa schreef:
wow naar dat je verhaal is gejat zeg! Hoe is dat dan eigenlijk gedaan en door wie??? Soms ben ik ook bang over mijn verhaal, maar ik heb alles al geregistreerd dus dat is wel een fijn idee. Zo win ik de rechtzaak wel (lol) maar ik denk niet dat het zover hoeft te komen... over het algemeen denk ik niet dat mensen zo snel een verhaal helemaal gaan jatten omdat er gelukkig nog veel mensen zijn die hun eigen verhalen willen verzinnen en dan niet zo snel een heel verhaal gaan overnemen... maar dat is bij jou dus wel gebeurd? (makes me scared....)

Waar kan je überhaupt registreren? Hey zelfs Disney heeft een origineel verhaal gejat van iemand Razz (finding Nemo)

Anyway arttopic: http://www.aniway.nl/forum/viewtopic.php?t=9924
Deviantart: http://www.Crazyfreak.deviantart.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Romaniya

BerichtGeplaatst: Di 09 Feb 2010, 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ysa schreef:

Bij mij is het meer het ontwerp van mijn characters, en dan met name Sundari. D'r unieke kapsel, d'r ogen enzo. En d'r kleding.

Het zou me geen hout kunnen schelen als iemand bijvoorbeeld mijn character: Chelsea's kapsel stal, want dat is toch niet uniek, maar gewoon standaard. Maar Sundari's kapsel is toch wat anders!

En ook is heeeeeeeeel vaak mijn originele verhaal: Yerdian en de verhalen van the symbol of love & beauty gestolen. En dan vooral door iemand in mijn familie. Ik vond altijd mijn boeken onder haar bed, met daarnaast een kopie ervan, die ze aan het schrijven was.

Ik zag laatst dat ze het nog steeds heeft. Die ideeen/verhalen van mij.

En dan het stelen van het idee zelf.
Het is net alsof je ... een Death note boek bedenkt, waarin je namen kan schrijven en dan gaan de mensen die erin staan dood aan een hartstilstand, steelt. Dat is ook een origineel idee van DN. (voor zover ik weet ten minste)

Mijn Yerdian en symbols betekenen natuurlijk iets heel anders dan dat, maar ook dat zijn originele ideeën.

Ineens had ze ook, 8 jaar nadat ik het verzon, een soort Yerdian, met precies dezelfde unieke betekenis, dat geen enkel ander verhaal heeft.

En ze had ineens ook een symbol of love en beauty, 8 jaar nadat ik het verzon, met precies dezelfde unieke betekenis en hetzelfde verhaal erachter, dat geen enkel ander verhaal heeft.

Ze taped het hele verhaal, maar zet haar eigen characters in die rol in plaats van het mijne. Net alsof je Dragonballz taped, met je eigen characters in plaats van Goku. -_- Zo kan iedereen het wel!

Vooral omdat ik het zelf nog nooit heb gepubliceerd en niemand het kent, ben ik vaak bang om mijn originele stuff te uiten. Ik deel het alleen met mensen die ik vertrouw.

De enige die mijn OC volledig hebben gezien zijn Mantoinette en Ysa. Oh ja, en die familie-dief die het gestolen heeft. En volgens mij had Gemelli het ook gezien. En Queenfish (zie DA). Maar dat is alles. Ik dacht mijn familie te kunnen vertrouwen maar NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE. Die is de ergste van ze allemaal!

Ik heb wat mini-dieven aangeklaagd, maar die ene is toch de ergste! Die weet niet van ophouden. En aangezien ze familie is... heb ik wel genoeg emotionele kracht om haar aan te klagen als het zover komt? Ze geeft aan het te willen uitgeven onder haar eigen naam.

Die fanart-comics van haar zijn leuk hoor! Maar al haar originele werk is gewoon van andere mensen overgetrokken! Ik ben nog steeds kwaad op haar. Evil or Very Mad

Pas op met je verhalen en characters mensen! En dan heb ik het vooral over het posten op DA, want daar trekt ze altijd van over en showt 't aan iedereen onder haar eigen naam, waarna ze credit ontvangt.

Mantoinette schreef:
Wow dat je verhaal en personages gejat zijn door iemand is wel heel bizar (en klote om het zacht uit te drukken) Ik zelf heb ook wel een paar keer gehad dat ik het gevoel kreeg dat iemand mijn karakter's design had gejat toen. Ik was echt woest en heb als protest gewoon al mijn originele art van Deviantart gehaald. Deviantart doet echt niets wanneer iets gejat is (simpel omdat er geen bewijs is)

Nu heb ik mijn originele tekeningen er weer op staan omdat ik ook heel veel fans heb.

Wat ik nooit zou doen is vele verhaal details vertellen, =/ Dat kunnen mensen helemaal gaan jatten.

Ik heb in mijn doujinshi fancomic ook heel veel origineel werk zitten. In vol. 07, waar het echte verhaal begint, heb ik mijn unieke Yerdian verhaal en ideeën ervan uitgebreid beschreven. En in vol. 13 mijn symbol of beauty's unieke verhaal. Ik vraag me af of het wel juist is dat ik dat deel met anderen...

Yerdian is iets heel unieks. Dat verzin je niet zomaar. Het heeft me heel veel moeite, tijd en energie gekost om de diepte in Yerdian's betekenis te beschrijven en te verzinnen. Dat verzin je niet 1,2,3. Daar heb je jaren voor nodig om alles met elkaar te laten kloppen! Maar nee hoor, die dief steelt mijn harde werk gewoon alsof ze een koekje uit de koektrommel haalt. Grrrr.... Evil or Very Mad

But...
Iemand op het forum adviseert me om mijn originele werk uit te geven. Omdat ik het dan uitgeef en er een datum opkomt, dan is het officieel van mij... ofzoiets? Shocked

Ik denk toch dat ik een van mijn originals ga publiceren binnenkort. Maar niet m'n beste verhaal, want daar teken ik nog niet goed genoeg voor. Zucht....
Romaniya

BerichtGeplaatst: Di 09 Feb 2010, 18:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ysa schreef:

Ysa, waar registreer jij je stuff dan?

Mantoinette schreef:

Waar kan je überhaupt registreren?

Voor zover ik weet bij de belastingdienst afdeling registratie en bij www.myfreecopyright.com. Oh ja, en de envelop methode of course.
Ysa

BerichtGeplaatst: Di 09 Feb 2010, 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

Belastingdienst. Het heet "Intellectueel Eigendomsrecht" en is een vrij zekere bevestiging van het vastleggen van een bepaald idee op een bepaalde datum. Je levert je verhaal in en dan controleren ze of het al bestaat. Na een paar maanden krijg je een soort certificaat thuisgestuurd. Hiermee kan je bewijzen dat het idee van jou is. Ik heb het gedaan bij al mijn verhalen.

Ik zie soms op DA dat mensen door mijn designs geinspireerd zijn maar ik heb nog nooit exacte kopien gezien (gelukkig) ik heb vrij recent een soort tijdlijn van mijn verhaal op DA gezet. Er staat eigenlijk maar heel weinig informatie in en vooral omdat ik dus alles heb geregistreerd voel ik me wel redelijk veilig maar soms overvalt het gevoel me van... oh shit miss staat er teveel info in?
Maar dan denk ik ook weer:

niets is origineel

wees eerlijk, alles is al een keer bedacht en hoe origineel je ook denkt te zijn het is altijd wel te vergelijken met een of ander boek dat is verschenen. Zo gaat dat gewoon.

@Mantoinette: wie had er dan iets van jou gejat? Ik had inderdaad gezien dat je toen al je artsies van DA had gehaald!!!

BerichtGeplaatst: Di 09 Feb 2010, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ysa schreef:

niets is origineel

wees eerlijk, alles is al een keer bedacht en hoe origineel je ook denkt te zijn het is altijd wel te vergelijken met een of ander boek dat is verschenen. Zo gaat dat gewoon.

inderdaad! Ben zo ook aantal maanden bezig geweest over me boek, Iedere keer dacht je wat unieks te hebben en dan zag je al weer zoiets wat jij in je hoofd heb zitten voorbij komen op TV... vaarwel uniek Idee >.<

Uiteindelijk moet je het maar opgeven, anders kom je niet verder, enige wat je kan doen is het op je eigen manier verwerken (dus niet 1 op 1 kopieren) zodat het toch nog wat extra waarde heeft...

Mvg
Leendert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Yahoo Messenger MSN Messenger
AFH

BerichtGeplaatst: Di 09 Feb 2010, 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

SirBob schreef:
Ysa schreef:

niets is origineel

inderdaad! Ben zo ook aantal maanden bezig geweest over me boek, Iedere keer dacht je wat unieks te hebben en dan zag je al weer zoiets wat jij in je hoofd heb zitten voorbij komen op TV... vaarwel uniek Idee >.<

Uiteindelijk moet je het maar opgeven, anders kom je niet verder, enige wat je kan doen is het op je eigen manier verwerken (dus niet 1 op 1 kopieren) zodat het toch nog wat extra waarde heeft...

Mvg
Leendert

Same, ik was net met een verhaal begonnen over reincarnatie en fake-death theorieën van bekende artiesten (met Buddy Holly als hoofd-idee zegmaar), kom ik het boek "Buddy Holly is Alive and Well on Ganymede" tegen.

MAAR dat wil nog niet zeggen dat ik er niet mee verder ga :p

BerichtGeplaatst: Di 09 Feb 2010, 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

AFH schreef:
SirBob schreef:
Ysa schreef:

niets is origineel

Mvg
Leendert

Same, ik was net met een verhaal begonnen over reincarnatie en fake-death theorieën van bekende artiesten (met Buddy Holly als hoofd-idee zegmaar), kom ik het boek "Buddy Holly is Alive and Well on Ganymede" tegen.

MAAR dat wil nog niet zeggen dat ik er niet mee verder ga :p

Ja precies, je kan er toch altijd nog wel je eigen unieke draai aan geven. Tenslotte gaat het er ook om dat je plezier hebt in het schrijven en tekenen van een verhaal

BerichtGeplaatst: Wo 10 Feb 2010, 00:48    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad. In plaats van mijn Yerdian's idee te tapen, kan ze toch gewoon een eigen soort god verzinnen (nou ja, Yerdian is geen god, maar ...) met eigen verhaal? Maar waarom moet ze nou precies dezelfde betekenis en verhaal als mijn Yerdian? En waarom nou weer mijn Sundari's kapsel? Waarom kan ze het niet anders doen? En waarom exact hetzelfde idee als mijn symbol verhaal? Waarom niet een eigen verhaal met andere ideeën over symbolen en hun betekenis??

Naruto's ontwerp is toch ook geinspireerd van Goku uit DBZ? Maar kijk eens wat een verschil.

De dief had altijd slappe smoesjes om mijn ideeen te kunnen stelen. Ze zei tegen me dat mijn Yerdian op de geest van Aladdin zou lijken qua idee, uit de hoop het zo "legaal" te kunnen mogen overschrijven, maar dat klopt voor geen hout, want Yerdian is geen eens een persoon! En hij vervult geen wensen. En komt niet uit een lamp. En ook niet uit iets anders. En heeft geen persoonlijkheid. En het verhaal/idee is HEEL anders. Dat het "magie" bevat, maakt het nog niet als geest. (zie Doomsday 7 om Yerdian's betekenis te zien)

"Waarom gebruik je dan geest z'n idee niet? Schrijf dat van Aladdin dan maar over in plaats van het mijne" zei ik d'r.
Maar nee hoor, dat wou ze natuurlijk niet, want Aladdin's geest ligt qua idee niet eens in de buurt van mijn Yerdian.

Het zou wel heel, HEEEEEEEEEEEEEL toevallig zijn als haar idee precies overeenkomt met iets als Yerdian. Pfft. Yerdian is niet zomaar een idee! Er is diep over nagedacht. Het KAN niet toevallig matchen.

Mijn symbols hun betekenis zou op een dag misschien ooit wel kunnen matchen. Tot nu toe zijn ze uniek, maar het zou me niks verbazen als iemand die ik NIET ken ineens ook zoiets heeft. Maar Yerdian? Pfft... echt niet! Dat kán gewoon niet. (read doomsday 7 and see what I mean). Dus wat probeert die verhalendief nou??

Ik baalde dik toen ik mijn Sundari zag, die over-getaped was. D'r kapsel, ogen, wimpers, kleding, oorbellen, persoonlijkheid, betekenis van haar symbool, d'r verhaal, d'r lievelingsdingen... alles was letterlijk overgenomen. Het was gewoon een Sundari kopie! Qua innerlijk EN uiterlijk! Ik heb Sundari ontworpen zonder enig voorbeeld. Ik vlocht alleen mijn eigen haar en het werd iets raars, dat ik gebruikte voor mijn verhaal, maar ik heb nooit andermans werk/design gebruikt!

Soms denk ik: "Laat het maar, haar verhaal en tekeningen zijn toch niet zo goed als het mijne"
Maar later zit het me dan toch weer dwars. Het was toch mijn idee en mijn ontwerpen. Kent iemand dat gevoel?
Ik heb er 10 jaar over gedaan. 10 hele jaren! Dat deed ik NIET voor haar! Ik laat haar niet wegkomen met mijn harde werk! Als ze mijn dingen zo leuk vindt, maakt ze maar een fanfiction of fan-comic ofzo, maar het tapen en gebruiken voor haar eigen verhaal sta ik niet toe! Ze pakt al dat harde werk gewoon alsof ze een koekje uit de koektrommel haalt!

I hate art/story theft!

[quote="SirBob"]
Ysa schreef:

niets is origineel

Lievie, in mijn geval is het toch iets anders dan gewoon een verhaaltje. Ook gaat dit niet om inspiratie en er een draai aan geven, maar om stelen/exact overnemen.

Laatst aangepast door Romaniya op Vr 09 Apr 2010, 17:07, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Aniway.nl Forum Index -> Dutch Doujinshi Circles Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Pagina 22 van 26

Ga naar: