| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
Mantoinette

|
Geplaatst: Di 09 Feb 2010, 00:39 Onderwerp: |
|
|
Als beginnende tekenaar zou ik zeggen veel dingen natekenen (uiteraard credit hiervoor geven) en veel werken aan je anatomie. Probeer ook zo snel mogelijk je eigen houdingen onder de knie te krijgen. Als beginner in photoshop vind ik het al erg goed (maar ja je hebt ook een Wacom cintiq had ook niet anders verwacht )
Veel tutorials lezen op internet over het inkleuren met CS3 dan komt alles goed. _________________
Anyway arttopic: http://www.aniway.nl/forum/viewtopic.php?t=9924
Deviantart: http://www.Crazyfreak.deviantart.com |
|
| Naar boven |
|
 |
Appeltjesgroen

|
Geplaatst: Di 09 Feb 2010, 10:35 Onderwerp: |
|
|
ik ben het niet helemaal eens met Mantoinette, je begint meteen met een behoorlijk moeilijk iets, probeer eerst wat (als aanvulling op Mantoinette's tips) o papier goed onder de knie te krijgen,
Dus gewoon met potlood en kleurpotlood, misschien zelf waterverf of zo, maar dat je de basis kent. Als je die basis kent kan je ook makkelijker te werk gaan in photoshop. _________________ www.appeltjesgroen.deviantart.com
www.livestream.com/appeltjesgroen
Verkoop topic |
|
| Naar boven |
|
 |
Ester
|
Geplaatst: Di 09 Feb 2010, 14:12 Onderwerp: |
|
|
@Iedereen: Hmm..weinig positieve reacties op mn tekening..jammer..
Maare...jullie bedoelen het vast goed..
Zie mij a.u.b. niet als een beginende tekenaar please..
Ik doe dit al best een tijd. Ook Cartoons enzo..
Alleen heb ik niet zo heel erg lang Photoshop (min. half jaar), het gaat best wel goed..
Stap voor stap.
Over die grote ogen, dit heb ik expres gedaan omdat ik dit wel geinig en mooi vond staan.
Enne..ben nu bezig met die Chibi Heksje van de vorige pagina op Photoshop.  _________________ http://ester-manga-art.deviantart.com/ |
|
| Naar boven |
|
 |
Joyce
|
Geplaatst: Di 09 Feb 2010, 14:28 Onderwerp: |
|
|
Sorry dat ik het zeg, maar je tekenstijl ziet er nu eenmaal uit als beginnend tekenaar. En dat is niet omdat je net bent begonnen met photoshop, je schetsen zien er nu eenmaal zo uit. Practice makes perfect, dus als je flink blijft oefenen zal dat wel bijtrekken.
Die chibi witch is wel cute, maar heb het idee dat ik die al ergens eerder heb gezien.
Grote ogen zijn ok, maar niet als ze ZO groot zijn er is nog altijd een limiet tot de grootte.
Als je begint met tekenen gebruik je dan een "skelet" om er omheen te tekenen of teken je alles in een keer?
Schaduwen kun je best oefenen in photoshop ik zie niet in waarom je dat perse met normale media moet doen (weet even niet wie die comment maakte). Gebruik gewoon een aparte layer, en gebruik zwart en zet opacity op 10% ofzo (of donkerder) en layer op "multiply" en ga dan beslissen waar je het licht vandaan wil laten komen enzo. Kijk vooral veel naar andere plaatjes en nogmaals blijf oefenen.
Neem dit commentaar niet te hard op je, maar je moet wel realistisch blijven. Heb je ook niet manga achtige tekeningen? |
|
| Naar boven |
|
 |
Appeltjesgroen

|
Geplaatst: Di 09 Feb 2010, 14:55 Onderwerp: |
|
|
| Joyce schreef: |
Schaduwen kun je best oefenen in photoshop ik zie niet in waarom je dat perse met normale media moet doen (weet even niet wie die comment maakte). Gebruik gewoon een aparte layer, en gebruik zwart en zet opacity op 10% ofzo (of donkerder) en layer op "multiply" en ga dan beslissen waar je het licht vandaan wil laten komen enzo. Kijk vooral veel naar andere plaatjes en nogmaals blijf oefenen. |
Ik zei wat over traditionele media, maar niets over schaduw. Eerder dat ze gewoon eerst redelijk de basis moet kunnen tekenen op papier aangezien dat makkelijker dan gaat later op de pc.
En dat wij je niet als beginner moeten zien gaat moeilijk, aangezien je eigenlijk gewoon een beginner ben. Wees niet bang of boos, we zijn allemaal door die fase heen gegaan en zelfs als je er uit ben gekomen later kom je er weer in als je wat nieuws ga proberen.
Afijn over de ogen zal ik niks meer zeggen, want die zijn gewoon te inmens groot, zelfs voor manga.
Probeer met hulpmiddelen eens een hoofd te tekenen. En met hulpmiddelen bedoel ik dan een rondje met een kruis er door heen zodat je mooi evenwicht krijg in het gezicht. Dankzij dat kruisje kan je goed zien waar de neus komt en de ogen, en of ze netjes recht staan en zo. Dat het arme kind dan niet een scheef oog heeft :'D
Hier vind je wat tutorials, zijn niet het beste voorbeeld, maar kan je wel zien wat ik bedoel en hoe we allemaal onze hoofdjes eerst opzetten.
Let wel op, dat je dit even onder de knie moet krijgen en je eerst de stijl probeert van deze mensen, na verloop van tijd ga je het uit jezelf zo op bouwen en je eigen varianten er van maken.
http://mermaidundersea.deviantart.com/art/Manga-Tutorial-The-Head-Front-122685657
http://ember-snow.deviantart.com/art/TUTORIAL-How-to-Draw-Manga-2-110956438
Bij de laatste zie je ook hoe deze persoon lichamen opzet. Hier ben ik persoonlijk geen fan van, ik zet mijn lichamen altijd eerst op in skelet vorm, dus teken ik de ribbenkast en zo.
Succes! _________________ www.appeltjesgroen.deviantart.com
www.livestream.com/appeltjesgroen
Verkoop topic |
|
| Naar boven |
|
 |
Soque

Geregistreerd op: 17-5-2007 Woonplaats: I'm the monkey, I can go anywhere!!
|
Geplaatst: Di 09 Feb 2010, 15:17 Onderwerp: |
|
|
| Ester schreef: | @Iedereen: Hmm..weinig positieve reacties op mn tekening..jammer..
Maare...jullie bedoelen het vast goed..  |
Dat heet opbouwende kritiek, meid. Van alleen maar complimentjes leer je immers niet veel ;3.
Maar ik ben hier voor de tekeningen, dus laat ik het daar maar over hebben.
Je stijl is wel erg schattig, maar ik moet helaas ook inderdaad zeggen dat het niet overkomt alsof je al jaren hier mee bezig bent.
Inderdaad een kwestie van wat meer aan anatomie gaan werken, kijken hoe lichamen in elkaar zitten en hoe je op een goede manier bepaalde poses kan tekenen.
De manier waarop je dat heksje hebt getekend vind ik tot nu toe het leukst.
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van digitale tekeningen en vind ik het interessanter om traditioneel werk te zien, maar ik weet niet zeker of het ook daadwerkelijk beter is om alles op de traditionele manier te leren.
Zoals Joyce ook al zei, voel je niet aangevallen door het commentaar of terneergeslagen omdat niet iedereen vol lof is.
We proberen je alleen maar te helpen je werk te verbeteren. Het kan nogal moeilijk zijn om je eigen fouten te ontdekken en er zo van te leren.
Daarom helpen we je erbij :3.
Blijf vooral oefenen, niet alles zal meteen lukken, maar als je doorzet krijg je het wel voor elkaar :3. _________________ Yaoicon 2010: Kagamine Rin (Magnet)
Animecon 2010: Kiki (Kiki's Delivery Service) / Kagamine Rin (Aku no Musume)
Abunai 2010: Cloche Leythal Pastalia (Ar Tonelico II) / Chie Satonaka (Persona 4) |
|
| Naar boven |
|
 |
KWhite

|
Geplaatst: Wo 10 Feb 2010, 15:02 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
leuk om te zien dat je je met photoshop bezighoud. (ik ben zelf ook van de digitale kant hehe)
Zowiezo handig om eerst het lichaam onder de kleren te tekenen inderdaad. Door contructies krijg je betere proporties en leer je zelf ook nog extra dingen bij, altijd leuk. Gewoon de schets in photoshop schetsen op een aparte layer. Deze kan je half transparant maken of later gewoon verwijderen.
Zie zowiezo dat je heel erg netjes werkt, keep it up! _________________ ??? |
|
| Naar boven |
|
 |
Ester
|
Geplaatst: Vr 12 Feb 2010, 20:51 Onderwerp: |
|
|
Deze tekening heb ik maanden geleden gemaakt op papier..
..ik ben nu wel wat beter erin;
En om nog een vraag te beantwoorden, het kan zijn dat je de houding van m'n Chibi Heksje eerder hebt gezien.
De houding heb ik uit 't boek "Horror & Occult" van Christopher Hart.
Ik vond die houding zo leuk...
Maar hoe dan ook..ik beloof jullie..de tekening die ik nu op Photoshop aan het inkleuren/bewerken ben wordt veel beter!!
Ben er nu al blij mee...lol...en ik ben nog niet eens klaar..  _________________ http://ester-manga-art.deviantart.com/ |
|
| Naar boven |
|
 |
Ester
|
|
| Naar boven |
|
 |
KWhite

|
Geplaatst: Zo 14 Feb 2010, 01:56 Onderwerp: |
|
|
hey, coolz, vind die bezem vooral goed gedaan. Next step -> schaduw en highlights op haar! _________________ ??? |
|
| Naar boven |
|
 |
Misaki Kumiko

|
Geplaatst: Zo 14 Feb 2010, 12:12 Onderwerp: |
|
|
| nice ! ik vind die supergrote ogen echt uitspringen hehe |
|
| Naar boven |
|
 |
Soque

Geregistreerd op: 17-5-2007 Woonplaats: I'm the monkey, I can go anywhere!!
|
Geplaatst: Zo 14 Feb 2010, 12:32 Onderwerp: |
|
|
Hmm...ik vond de schets leuker...
Nu valt me ineens op dat het oor van dat heksje niet echt op een oor lijkt... En de kleuren vloeken nogal met elkaar. Een rode rok en een blauw topje in combinatie met lichtroze haar een een paarse muts.
Waarom heb je juist die kleuren uitgekozen?
Wederom, oefening baart kunst. Ga op zoek naar boeken, foto's, online tutorials waar je anatomie kan oefenen.
Als ik een paar mooie vind, zal ik hier zeker even een linkje plaatsen.
En ga vooral veel tekenen, maar zorg er wel voor dat je niet in een patroon valt waar je altijd dezelfde dingen tekent, maar de uitdaging uitgaat om iets te leren :3. _________________ Yaoicon 2010: Kagamine Rin (Magnet)
Animecon 2010: Kiki (Kiki's Delivery Service) / Kagamine Rin (Aku no Musume)
Abunai 2010: Cloche Leythal Pastalia (Ar Tonelico II) / Chie Satonaka (Persona 4) |
|
| Naar boven |
|
 |
Ester
|
Geplaatst: Zo 14 Feb 2010, 14:34 Onderwerp: |
|
|
| KWhite schreef: | | hey, coolz, vind die bezem vooral goed gedaan. Next step -> schaduw en highlights op haar! |
Ja ik weet het...ik zal eens kijken wat ik ermee ga doen..hoe en wat..  _________________ http://ester-manga-art.deviantart.com/ |
|
| Naar boven |
|
 |
Ester
|
Geplaatst: Zo 14 Feb 2010, 14:36 Onderwerp: |
|
|
| Misaki Kumiko schreef: | | nice ! ik vind die supergrote ogen echt uitspringen hehe |
Ja! Ik ben ook erg blij met die ogen!
't is erg mooi uitgekomen! ..die kleuren enzo
Bedankt voor je aardige berichtje!  _________________ http://ester-manga-art.deviantart.com/ |
|
| Naar boven |
|
 |
Ester
|
Geplaatst: Di 16 Feb 2010, 19:00 Onderwerp: |
|
|
| Ester schreef: | | KWhite schreef: | | hey, coolz, vind die bezem vooral goed gedaan. Next step -> schaduw en highlights op haar! |
Ja ik weet het...ik zal eens kijken wat ik ermee ga doen..hoe en wat..  |
Nu heb ik wat licht en schaduw aangebracht:
Ik heb de power hier weggelaten, hieronder zie die met power:
Klik hier..
Een andere kleur vond ik niet echt zo mooi staan..  _________________ http://ester-manga-art.deviantart.com/ |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|