aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
00:23  Winter 2016/2017 preview en ...   Dvalinn25
15:39  Klaaghoek   Cookiemons
11:37  Wat luister jij nu?   xAi-Chan
08:55  26/2 HOBBYSTOP ❤ Figures, ...   Neko_Orihi
20:07  Laatste Aankoop   Karkat
Het is nu 27 feb 2017 01:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: The Legend of Zelda: Breath Of The Wild (Switch en Wii-U)
BerichtGeplaatst: 21 jan 2017 14:02 

n het nieuwste deel in de The Legend of Zelda-reeks verken je een gigantische wereld van weergaloos formaat. Link komt in deze reusachtige omgeving nieuwe puzzels en vijanden tegen. De wereld kent geen afscheidingen, dus ontdek wat er achter de horizon ligt!

Shrines of Trials
Spelers komen meer dan 100 Shrines of Trials tempels tegen op verschillende locaties in de game. In sommige gevallen vormt de zoektocht naar een tempel al een puzzel op zich. Deze Shrines bieden compacte uitdagingen die op verschillende manieren kunnen worden opgelost. Om een Spirit Orb te krijgen van de monniken die deze bouwwerken hebben ontworpen, moeten spelers een uitdaging voltooien of puzzels oplossen.

Runes
Spelers kunnen Runes verdienen door Shrines te verkennen. Met de Magnesis Rune kan Link bijvoorbeeld metalen voorwerpen optillen en weggooien. De Remote Bomb biedt toegang tot twee verschillende soorten bommen: bolvormige bommen die je kunt rollen en kubusvormige bommen die je weg kunt zetten. Met de Stasis Rune kun je bewegende voorwerpen tijdelijk afremmen en met de Cryonis Rune kun je water laten bevriezen en een ijspilaar vormen.

Wapens en gevechten
In de game treffen spelers allerlei wapens aan, waarvan vele nog nooit eerder te zien waren in de serie. Spelers moeten op zoek gaan naar wapens of ze afnemen van verslagen vijanden. Wapens verslijten echter na verloop van tijd. Verder kunnen spelers de tijd langzamer laten verlopen om hun aanvallende en defensieve manoeuvres te timen, zodat ze vijanden met welgemikte aanvallen kunnen bestoken.

Voedsel
De nieuwe Zelda-game laat nog een belangrijk, traditioneel onderdeel uit de serie achter zich. Spelers die hun hartjes willen aanvullen of een paar rupees hopen te verzamelen, zullen bot vangen wanneer ze met hun zwaard inhakken op grashalmen. Link kan in zijn omgeving allerlei soorten voedsel vinden, waaronder appels en paddenstoelen. De held kan ook op jacht gaan. Door vruchten en rauw vlees te eten kan Link zijn energie gedeeltelijk aanvullen, maar door gerechten te koken met verschillende ingrediënten krijg je maaltijden die verschillende effecten hebben. Zo kun je bijvoorbeeld tijdelijk resistent worden tegen kou of hitte.

Klimaat
Of hij nu over besneeuwde bergtoppen of door verzengende woestijnen trekt, Link moet zijn kleding aanpassen aan de weersomstandigheden. Om niet onderkoeld te raken kan hij warme kleding aantrekken, zichzelf warmen aan de vlammen van een toorts of voedsel eten om zijn lichaamstemperatuur en energie op peil te houden. Link moet ook op zijn hoede zijn wanneer het stormt. Als hij tijdens een onweersbui metalen wapens bij zich draagt, kan hij getroffen worden door dodelijke bliksemschichten.

Bron: https://www.gamemania.nl/games/nintendo ... f-the-wild

Wat verwachten jullie van deze game, of wat hopen jullie hierin terug te zien?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: The Legend of Zelda: Breath Of The Wild (Switch en Wii-U
BerichtGeplaatst: 23 jan 2017 20:53 
AniWay Crew

Als topic-opener neem ik aan dat jij er ook iets van vindt?

Hij lijkt heel anders dan voorgaande Zelda's, maar toch erg leuk. Heb geen Wii U, dus het zal dan wel een Switch worden als ik deze game ga spelen. Ik vond zelf de buitenwerelden van Skyward Sword erg leuk (die zoveel puzzels hadden dat het eigenlijk gewoon openluchtkerkers waren), en het lijkt erop dat de wereld van Breath of the Wild niet zo puzzelgericht is, maar ben erg benieuwd.

"One dumbbell, Watson! Consider an athlete with one dumbbell! Picture to yourself the unilateral development, the imminent danger of a spinal curvature. Shocking, Watson, shocking!" - The Valley of Fear

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jan 2017 21:09 

Mij lijkt het een zeer goed spel, het ziet er grafisch dik in orde uit. En de werelden lijken mij zo vet, ik ben altijd al fan geweest van Zelda games. Ook al zijn ze belachelijk moeilijo

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 23:12 

Ik vrees enigszins dat het een te grote game wordt die je daardoor echt maar 1 keer zal spelen.
Beetje wat ik had met Xenoblade X, na een goede 60-70uur ben je op een punt dat wanneer je een paar weken niet meer speelt je de motivatie kwijt bent.
Opnieuw beginnen met een game helpt dan vaak, maar om dan weer 50 uur te besteden om op hetzelfde punt te komen is niet motiverend.

Daarom hoop ik op een bepaalde manier dat het verhaal in de nieuwe Zelda onderbouwend genoeg blijft en lang doorgaat waar de grote wereld dan dienst doet voor extra content dat wel uitdagend moet blijven voor end game content.
Want een kleine game die in een uur of 10 uit te spelen is wordt dit denk ik niet. (al zal er vast wel een speedrun manier gevonden worden waar dat wel kan)

Eerst op de WiiU en dan tijdje later op de Switch spelen voor 100% (als je game goed bevalt), dat ik mijn voorlopig plan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 23:34 

Ik ben dol op de artstyle en erg onder de indruk van de nieuwe elementen, maar om eerlijk te zijn ben ik verliefd geworden op de soort zelda games die voornamelijk puzzel elementen heeft. Switches, trading sequences, small keys vinden en verzamel side-quests zijn wat mij de zelda spellen doen spelen, alles wat daarbij komt leidt alleen maar af vrees ik...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 jan 2017 15:37 

Ik vind de artstyle er heel erg leuk uit zien, en wat ik er nu van heb gezien ben ik best onder de indruk van de game. Het lijkt me inderdaad ook wat anders dan de vorige Zelda-games, maar het ziet er nog steeds uit als 'Zelda'. Ik ben heel erg benieuwd in ieder geval, en ik ga hem sowieso halen voor op de Switch. :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 feb 2017 11:32 
AniWay Crew

En nu heeft zelfs Zelda een DLC season pass (of hoe ze het ook noemen)! Op zich vind ik het idee van extra DLC content in de vorm van extra verhaal/dungeons niet erg (dat is gemaakt na de hoofdmoot), maar het is een beetje jammer dat er zo weinig informatie bekend is over wat de laatste uitbreiding is (waar het verhaal/dungeon in zit), en dat je het als een pakket moet kopen, terwijl de dingen in de eerdere uitbreidingen, zoals Switch T-shirts en een Hard Mode, me minder boeien...

"One dumbbell, Watson! Consider an athlete with one dumbbell! Picture to yourself the unilateral development, the imminent danger of a spinal curvature. Shocking, Watson, shocking!" - The Valley of Fear

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]