aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
00:23  Winter 2016/2017 preview en ...   Dvalinn25
15:39  Klaaghoek   Cookiemons
11:37  Wat luister jij nu?   xAi-Chan
08:55  26/2 HOBBYSTOP ❤ Figures, ...   Neko_Orihi
20:07  Laatste Aankoop   Karkat
Het is nu 27 feb 2017 01:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Artbooks - nieuwe aanwinsten en verzameling
BerichtGeplaatst: 09 mei 2016 19:45 
AniWay Crew

Ja, dat zijn prachtige boeken. Als je eenmaal één Ghibli-artbook hebt, dan wil je er meer. ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 mei 2016 20:30 

Dat zijn ze zeker, en ik ben er erg blij mee! :D En ojee, dat belooft niet veel goeds. :P Al moet ik toegeven dat ik al twijfelde over de boeken van Spirited Away en Howl's Moving Castle, dus ik sta wellicht al met één been in die valkuil. :lol:

En mijn plank raakt al zo vol. :P

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 feb 2017 16:20 
AniWay Crew

Dit past waarschijnlijk hier het best, hoewel het niet helemaal een artbook is...

Afbeelding

Kamishibai heb ik al best lang heel interessant gevonden, en anime als Yamishibai helpen natuurlijk ook, maar ik heb altijd iets meer van de klassieke kamishibai willen zien. Gek genoeg kon ik weinig in het Japans vinden dat ook daadwerkelijk de platen liet zien (het was of voornamelijk tekst over de geschiedenis van kamishibai, of gewoon echt de platen zelf kopen, maar die zijn zeker niet goedkoop). Het Engelstalige Manga Kamishibai bleek echter een boek dat niet alleen over de geschiedenis van kamishibai ging, maar gelukkig ook veel illustraties had, en ik had toevallig nog een tegoed liggen :D

De kaft zag er wat raar uit, maar je kan het dus kennelijk uitvouwen tot een grote poster van Ogon Bat (een van de eerste Japanse superhelden, bijna een decennium ouder dan Batman!)

Afbeelding

"One dumbbell, Watson! Consider an athlete with one dumbbell! Picture to yourself the unilateral development, the imminent danger of a spinal curvature. Shocking, Watson, shocking!" - The Valley of Fear

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 feb 2017 09:37 

@Ash Ketchum
Ik heb hem opgezocht en meteen besteld. Ben altijd geïnteresseerd in de oorsprong van het beeldverhaal, sinds ik ooit een spreekbeurt gaf op school over dat onderwerp. Krantenstrips en pulp novels zijn ook een hobby van me. Ik was nog niet bekend met deze Japanse vorm.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 feb 2017 11:08 
AniWay Crew

Het grappige is dat kamishibai stiekem toch meer is dan "beeld"verhaal, juist omdat de verteller zo belangrijk is. De illustraties zijn natuurlijk wel hetzelfde, maar elke verteller doet het toch op z'n eigen manier, en net als een live optreden kan het per keer verschillen. Het doet eigenlijk zelfs meer denken aan het live dubben/uitleggen van films en TV, zoals men vroeger deed in Japan (benshi voor films, en in het begin werd TV nog live gedubt).

https://www.youtube.com/watch?v=azJFLpeZip0

^ Dit is een voorbeeld van een (moderne) voorstelling van kamishibai (van Ogon Bat). De short anime Yamishibai (op Crunchyroll te vinden) is ook sterk geinspireerd door kamishibai, mocht je een moderne interpretatie willen zien.

"One dumbbell, Watson! Consider an athlete with one dumbbell! Picture to yourself the unilateral development, the imminent danger of a spinal curvature. Shocking, Watson, shocking!" - The Valley of Fear

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 feb 2017 13:43 

@Ash Ketchum
Goed gedaan inderdaad. Het klopt wat je zegt, want de verteller is ook de stemacteur dus het tonen van illustraties is slechts een gimmick en dient ter ondersteuning van het verhaal. Het lijkt nog het meeste op een hoorspel als ik het ergens mee kan vergelijken. De radiohoorspelen die ik luister van The Whistler bijvoorbeeld, of The Shadow. Daarbij is er een onzichtbare verteller (die als het ware rondzweeft in de wereld van de hoofdpersonages en de link vormt tussen de verschillende scenes).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]